Materialer fra webinar om sprogvurdering i Danmark

Find video og slides fra TrygFondens Børneforskningscenter webinar om sprogvurdering i Danmark. Webinaret blev afholdt d. 10. januar 2024.

Video af webinar

Se videooptagelse af webinaret: Om sprogvurdering i Danmark - og hvorfor det er en god idé!

Program med tidskode for, hvor i videoen I finder det:

• Velkommen og rammesætning V. Dorthe Bleses (00 - 04.48)
  • Hvorfor interesserer Reformkommissionen sig for sprogvurdering og sprogstimulering i dagtilbud? v/Nina Smith, professor ved Institut for Økonomi på Aarhus Universitet og formand   for Reformkommissionen. (05.00 - 15.00)
  • Hvor vigtig er tidlig sprogudvikling, og hvor godt kan sprogudvikling forudsiges? v/Fabio Trecca, seniorforsker ved TrygFondens Børneforskningscenter og Institut for   Kommunikation på Aarhus  Universitet. (19.54 - 34.00)
  • Hvad er særligt ved den danske sprogvurderingsmodel og Sprogvurdering 3- 6? v/Anders Højen, lektor ved TrygFondens Børneforskningscenter og Institut for   Kommunikation på Aarhus Universitet. (39.44 - 1.00)
  • Er der evidens for at sprogvurdering af alle børn virker, og hvordan kan vi gøre det bedre? v/Dorthe Bleses, professor ved TrygFondens Børneforskningscenter og Institut for Kommunikation på Aarhus Universitet. (1.02 - 1.20)
  • Ekstra sprøgsmål og afrunding (1.24 - 1.27)

Slides fra oplæg

Læs vores FAQ om sprogvurdering i Danmark