Materialer fra webinaret: Ny viden om tidligt sprog - sådan kan du støtte børns sprog i hverdagen

Find video og slides fra TrygFondens Børneforskningscenters webinar, som blev afholdt d. 23. maj 2024 kl. 14.00 - 15.15

Video af webinar

Ny viden om tidligt sprog - sådan kan du støtte børns sprog i hverdagen

Program med tidskode for, hvor oplæggene starter i videooptagelsen af webinaret:

• Hvordan kan fælles boglæsning og hverdagssamtaler om fælles oplevelser støtte de mindste børns sprog? v/Erika Hoff, professor i udviklingspsykologi ved Florida Atlantic University og gæsteforsker hos TrygFondens Børneforskningscenter. (Start: 00:03:38)

• Hvorfor er dekontekstualisderet sprog vigtigt for børns tidlige sproglige udvikling - og hvordan får man mere af denne type sprog ind i hverdagen? v/Fabio Trecca, seniorforsker ved TrygFondens Børneforskningscenter og Institut for Kommunikation og Kultur på Aarhus Universitet. (Start: 00:41:36)

Slides fra webinar

Ny viden om tidligt sprog - sådan kan du støtte dit barns sprog i hverdagen

Næste webinar

Hvis du er interesseret i mere viden om børns tidlige sprog, kan du deltage i vores næste webinar torsdag d. 22. august 2024 kl. 14.00 - 15.00.

Her vil lektor Anders Højen med afsæt i sin forskning fortælle om emnet: Er dansk i hjemmet en forudsætning for, at tosprogede kan lære at læse?

Program med deltagelseslink finder I her på hjemmesiden efter sommerferien.