Berlingske har skrevet en artikel om Forsøg med Modersmålsundervisning

Modersmålsundervisning virker ikke, siger undervisningsminister Merete Riisager (LA), efter stort dansk forsøg konkluderer, at tre indsatser med inddragelse af modersmål og sprogstøtte ikke har haft nogen effekt på tosprogede elevers danskkundskaber. (Berlingske)

Forsøg med Modersmålsundervisning, der er et projekt under TrygFondens Børneforskningscenter, har ikke haft den tiltænkte effekt. Det hjælper således ikke på tosprogede elevers danskkundskaber, at de får undervisning på deres eget modersmål. Sådan lyder den overordnede konklusion på forsøget, som centerleder Simon Calmar Andersen og forskerne Maria Knoth Humlum, Anne Brink Nandrup og Thorbjørn Sejr Guul har stået bag.

Berlingske har haft fingrene i resultaterne, og du kan læse mere om dem i en artikel på deres hjemmeside (dog kun for abonnenter).