Tiltrædelsesforelæsning; Simon Calmar Andersen

TrygFondens Børneforskningscenter ønsker at markere Simon Calmar Andersens tiltrædelse som professor ved Aarhus Universitet med en tiltrædelsesforelæsning og efterfølgende reception.

Arrangementet afholdes: Torsdag d. 30. januar 2014 kl. 14:00 M1, 2628 Fuglesangs Allé 4 8210 Aarhus V Simon Calmar Andersen har været lektor ved Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet, siden 2010. Simons forskning fokuserer på forskellige aspekter af politisk og administrativ styring og deres betydning for offentlige organisationers resultater med særligt fokus på dagtilbuds- og skoleområdet. Simon har fra 2009 -2013 siddet i Skoleformandskabet og er en del af ledelsen af TrygFondens Børneforskningscenter. TrygFondens Børneforskningscenter er et nyetableret forskningscenter på Aarhus Universitet. Centret er et samlingspunkt for en tværfaglig forskergruppe, som sammen med offentlige myndigheder og frivillige organisationer vil bidrage til opbygningen af en mere solid og mere systematisk videnskultur omkring effektiviteten af indsatser for børn og unge på det sociale, uddannelsesmæssige og kriminalpræventive område. Program: Kl. 14:00 Velkomst af Michael Rosholm Kl: 14:15 Tiltrædelsesforelæsning: Simon Calmar Andersen "Forskning på skoleområdet i Danmark: Hvor kom vi fra og hvor skal vi hen?" Efter forelæsningen vil TrygFondens Børneforskningscenter være vært ved en reception.