Mary Helen Immordino-Yang: Weawing af colorful cloth: Centering education on humans´ developmental potentials

Mandag d. 30. september kl. 16.00-18.00. Arrangementet er et led i serien "Science and the Flavour of Aarhus."

Hvordan kan vi gentænke uddannelsessystemet, så det i højere grad bygger på det enkelte menneskes udviklingspotentialer?

Det er omdrejningspunktet, når den verdenskendte forsker Mary Helen Immordino-Yang gæster Aarhus og mandag d. 30. september kl. 16.00-18.00 og holder oplæg om emnet ”Weaving a colorful cloth: Centering education on humans´ developmental potentials”.

Professor Mary Helen Immordino-Yang forsker I krydsfeltet mellem pædagogik, psykologi og neurovidenskab. I oplægget vil hun blandt andet fortælle om sine nye og banebrydende forskningsstudier af teenageres socio-emotionelle udvikling og hjerneudvikling. Samt hvad det ifølge forskeren kan betyde for vores syn på læring og udvikling, og hvordan vi indretter vores uddannelsessystem.

Efter oplægget er der tværfaglig debat med blandt andet professor og centerleder Simon Calmar Andersen i panelet og mulighed for at netværke, mens man nyder en mocktail fra det Aarhus-baserede Ulmus Craft Cocktails.

Arrangementet er et led i serien ”Science & the Flavour of Aarhus, og organiseres af Aarhus Institute of Advanced Studies (AIAS) i samarbejde med TrygFondens Børneforskningscenter og Via University College.

Det henvender sig til alle, der er optaget af unge menneskers trivsel, udvikling og læring.

Læs mere og find tilmeldingslink