8 millioner kroner fra Rockwool Fonden til Anna Piil Damm

Professor i økonomi Anna Piil Damm fra Trygfondens Børneforskningscenter på Institut for Økonomi har modtaget en bevilling på 7.965.000 kroner fra Rockwool Fonden til at kortlægge, hvilke boligkvarterer i Danmark der byder på de bedste forudsætninger for indvandrerbørns uddannelse.

Anna Piil Damm

Hvor du bor i Danmark, og hvilken skole du sender dine børn til, kan være afgørende for, hvor godt det går dit barn i skolen. Det gælder i høj grad også for indvandrerbørn. Lige præcis hvilken kombination som er den bedste, vil professor i økonomi Anna Piil Damm finde frem til. Med en bevilling på 8 millioner kroner fra Rockwool Fonden kan hun for hver dansk kommune kortlægge, hvilke boligkvarterer der byder på de bedste forudsætninger for indvandrerbørns uddannelse. Med sig på projektet har hun kollega og postdoc Ahmad Hassani fra Trygfondens Børneforskningscenter ved Institut for Økonomi og Camilla Hvidtfeldt fra Rockwool Fondens Forskningsenhed.

Læs nyheden