Berlingske: Skolens tabere skal blive vindere

Børn med svag social baggrund klarer sig væsentligt dårligere i skolen end andre børn. Det skal nyt forsøg lave om på, og det er skolebørnene, der skal hjælpe deres kammerater til at blive bedre. (Berlingske)

Foto: Martin Gravgaard Fotografi

En registeranalyse, som TrygFondens Børneforskningscenter har været med til at foretage, viser, at skolen kun i begrænset omfang er med til at gøre børn fra en socioøkonomisk svag baggrund til mønsterbrydere. Som Berlingske skriver, vil Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling derfor forsøge at forbedre dette ved at afprøve to skolerettede indsatser, som TrygFondens Børneforskningscenter er med inde over: Struktureret elevsamarbejde og tutorforløb med studerende.

Du kan finde hele artiklen på Berlingskes hjemmeside (22.09.2015). Du kan også vælge at læse mere om projekterne Skolerettede indsatser og Social baggrund og læring på vores projektsider.