10 år med forskning i børn og unges udvikling, læring og trivsel

Jubilæumskonference på Aarhus Universitet, torsdag d. 25. januar 2024

I dag fejrer TrygFondens Børneforskningscenter, at vi i 10 år har bidraget til forskningen i børn og unges udvikling, læring og trivsel. Det sker på en jubilæumskonference for forskere, medarbejdere og samarbejdspartnere på Aarhus Universitet.

Gennem de senste 10 år har TrygFondens Børneforskningscenter blandt andet udviklet mere end 30 indsatser, der har dokumenteret positiv effekt på børn og unges læring og udvikling. Og vi bliver stadig klogere på, hvordan man bedst kan understøtte indsatserne i praksis, så de bliver brugt i hverdagen og kommer børn og unge til gavn.

Det har kun været muligt, fordi TrygFonden støtter vores forskningsaktiviteter, og fordi vi har et godt og tæt samarbejde med Børne- og Undervisningsministeriet, forskere på området, frivillige og faglige organisationer samt – ikke mindst – ledere, medarbejdere, forældre, børn og unge i hele landet.

Det vil vi gerne takke for! – Vi glæder os til at fortsætte samarbejdet og sammen skabe viden, der kan gøre en forskel.

I sin velkomsttale trak centerleder Simon Calmar Andersen tråde fra centerets start i 2013 til ambitionerne i de nye forskningsprogrammer, som går i gang i år.

Senere præsenterede nogle af centerets dygtige forskere et udpluk af deres forskningsresultater. Er du interesseret, kan du i linket se de posters, som de talte ud fra.

Jubilæumsposters