Kristeligt Dagblad: Skoleskak gør børn bedre til matematik

Det ældgamle brætspil går sin sejrsgang i folkeskolen som understøttende undervisning i matematik, koncentration og hukommelse. Danmarkshistoriens hidtil største skoleskakturnering med i alt 28.454 deltagere blev afsluttet i dag. (Kristeligt Dagblad)

Foto: ©Dansk Skoleskak

Der deltog ikke mindre end 28.454 elever til årets skoleskakturnering, som i dag fandt sin vinder. Det fik Kristeligt Dagblad til at fortælle nærmere om skoleskakkens efterhånden store udbredelse, og avisen spurgte desuden professor Michael Rosholm om forskningen i skak som læringsredskab. TrygFondens Børneforskningscenter har nemlig i et skoleskakprojekt vist, at skoleskak i skoletiden forbedrer børns matematikevner markant.

Du kan finde hele artiklen på Kristeligt Dagblads hjemmeside (20.03.2015). Du kan også vælge at læse mere om projektet Skoleskak i matematikundervisningen på vores projektside