Kristeligt Dagblad: Regeringspartierne har forskellige planer med modersmål-forsøg

Mens R og SF drømmer om at genetablere obligatorisk modersmålundervisning, betoner S, at nye forsøg handler om at understøtte folkeskolens fag. (Kristelig Dagblad)

Foto: Martin Gravgaard Fotografi

TrygFondens Børneforskningscenter er med til at dokumentere effekterne af en skoleindsats, der ikke tidligere er blevet undersøgt i samme størrelsesorden og med samme systematik. Gennem forsøget indføres modersmålsundervisning på godt 200 danske skoler, skriver Kristeligt Dagblad.

Du kan finde hele artiklen på Kristeligt Dagblads hjemmeside (26.01.2013). Du kan også vælge at læse mere om projektet Forsøg med Modersmålsundervisning på vores projektside.