folkeskolen.dk: Nyt forsøgsprogram skal bryde social arv i og uden for skolen

Satspuljepartierne har afsat 35,6 millioner kroner over fire år til et forsøgsprogram på tværs af skole- og socialområdet. Forsøgene begynder som pilotforsøg allerede i 2015 og skal i alt køre i 500 klasser. Anders Bondo hilser projektet velkommen. (folkeskolen.dk)

Foto: Martin Gravgaard Fotografi

Gennem satspuljerne er der blevet afsat penge til at afprøve nye skoleunderstøttende indsatser, skriver fagbladet folkeskolen.dk. Nogle af indsatserne implementeres i undervisningen, mens andre har sit fokus uden for undervisningen. Makkerlæsning og Klub Penalhus er eksempler på det sidste, og det er TrygFondens Børneforskningscenter, der har fået til opgave at dokumentere effekterne af de to.

Du kan finde hele artiklen på folkeskolen.dk (10.03.2015). Du kan også vælge at læse mere om projektet Skoleunderstøttende indsatser på vores projektside