Berlingske: Psykologhjælp skal mindske skolebørns pjæk

I Aarhus vil psykologer udvikle en ny terapeutisk metode til behandling af børn, der har for stort skolefravær. Et fireårigt evidensbaseret forskningsprojekt skal vise, om det er effektivt. (Berlingske)

Berlingske giver i en artikel en detaljeret beskrivelse af et af centerets skolefraværsprojekter, Back2School. Professor i børnepsykologi, Mikael Thastum, kommer med eksempler på de mangeartede grunde, der kan være til, at nogle børn har et stort skolefravær, og han pointerer i forlængelse heraf, at fraværsprojektet vil udvikle forskellige behandlingsforløb alt efter årsagen til fraværet.

Du kan finde hele artiklen på Berlingskes hjemmeside (12.02.2016). Du kan også vælge at læse mere om projektet Back2School på vores projektside.