Aarhus Stiftstidende: Aarhus klar til undervisning på arabisk

Rådmand for Børn og Unge, Kristian Würtz, er parat til at lade en række århusianske folkeskoler deltage i regeringens foreslåede forsøg med modersmålsbaseret undervisning. (Aarhus Stiftstidende)

Foto: Martin Gravgaard Fotografi

Det storstilede forsøgsprogram med modersmålsundervisning i folkeskolen, som TrygFondens Børneforskningscenter står for at evaluere effekterne af, igangsættes til sommer. Aarhus Stiftstidende har i den forbindelse spurgt Aarhus Kommune om deres holdning til forsøget, og rådmanden for Børn og Unge fortæller blandt andet, at kommunen allerede har positive erfaringer med modersmål som redskab til at løfte elevernes faglige niveau.

Du kan finde hele artiklen på Aarhus Stiftstidendes hjemmeside (25.01.2013). Du kan også vælge at læse mere om projektet Forsøg med Modersmålsundervisning på vores projektside