Simon Calmar Andersen uddyber til Gymnasieskolen omkring data i trivselsmålingerne.

Som formand for ekspertgruppen for trivselsmålingen, forklarer Simon Calmar Andersen, hvorfor det har en stor værdi for forskningen at koble cpr-nummer til elevernes personfølsomme svar.

De nationale trivselsmålinger i gymnasiet og især i folkeskolen er blevet kritiseret heftigt i medierne. Og nu har undervisningsminister Merete Riisager (LA) sat begge trivselsundersøgelser i bero.

I en artikel til Gymnasieskolen udtaler Simon Calmar Andersen sig:

“I forhold til forskning gør det en kæmpe forskel, at man bruger cpr-numre. Det giver en langt mere præcis måde at forske i, hvordan trivslen udvikler sig over tid, for eksempel hvilken indflydelse forældrenes indtægt har på elevernes trivsel, og om forskellige tiltag har den ønskede effekt”.

Du kan læse hele artiklen fra Gymnasieskolen her