JydskeVestkysten: Nyt turboforløb på Vestre Skole skal give elever boost

Vestre Skole er med i et forsøgsprojekt under Undervisningsministeriet. I to uger skal en flok elever deltage i et intens undervisningsforløb for at styrke elever fagligt og socialt. (JydskeVestkysten)

På Vestre Skole i Grindsted er de også med i det landsdækkende turboforløbsprojekt, som TrygFondens Børneforskningscenter udfører på vegne af Undervisningsministeriet.

I projektet får elever i 8. klasse, der har svært ved skolen, mulighed for at komme på et to ugers intensivt træningsforløb, hvor eleverne trænes i dansk, matematik og et nyt fag "Dit liv, din læring".

Hvad en skolelederen og en af lærerne på Vestre Skole siger til at være med i projektet, kan du læse om i en artikel på JydskeVestkystens hjemmeside.