Flere medier skriver om undersøgelse

Politiken bragte i dag en forsideartikel om resultaterne fra et projekt, som TrygFondens Børneforskningscenter har været med til at foretage. Efterfølgende har flere medier valgt at skrive om de overraskende resultater.

For få dage siden udgav projektgruppen bag Fremtidens Dagtilbud to rapporter. I dag valgte Politiken så at sætte spot på de fund, som forskerne havde gjort sig i rapporterne. De var nemlig ikke bare overraskende, men "alarmerende", som ministeren for børn, undervisning og ligestilling, Ellen Trane Nørby, udtalte.

Undersøgelsen, der er en del af projektet Fremtidens Dagtilbud, viser blandt andet, at de svageste børn blandt de 4,5-årige har et sprogligt niveau, der svarer til en gennemsnitlig 3-årig. Det har fået flere medier til at skrive om projektet:

DR.dk: Mange børn er bagud allerede ved skolestart

Ekstra Bladet: Mange børn er to år bagud ved skolestart

TV2: Ny undersøgelse: Mange børn sat to år tilbage inden skolestart