Børn og Unge: Forskning: Pædagoger skal gøre mere af det, de allerede gør

Den nye chef for TrygFondens Børneforskningscenter, Simon Calmar Andersen, ønsker mere forskning i, hvordan personlig udvikling spiller sammen med faglig udvikling hos børn. (Børn og Unge)

Børn & Unge har haft sig en snak med Simon Calmar Andersen, der foruden at være professor på Institut for Statskundskab, Aarhus Universitet, også er chef for TrygFondens Børneforskningscenter. På spørgsmålet om, hvad Simon Calmar Andersen vil fokusere på i den nærmeste fremtid på det pædagogiske område, siger han til fagbladet:

"Vi vil forske i, hvordan børns personlige udvikling spiller sammen med deres faglige udvikling, når de kommer i skole. Mange af os har en fornemmelse af, at danske dagtilbud er rimeligt gode, og vi har i mange år vægtet børns personlige udvikling højt. Men vi ved ikke, hvor gode vi er, og der kan også være stor variation i institutionerne."