TrygFondens Børneforskningscenter indgår banebrydende samarbejde med Gribskov Kommune

Med samarbejdet er visionen at skabe en større forbindelse mellem forskning og praksis, så indsatser rettet mod børn og unge kan blive endnu bedre, end de er i dag.

Den 30. maj blev det officielt, at Gribskov Kommune fremover skal være TrygFondens Børneforskningscenters samarbejdskommune. Aftalen er i sit omfang og rækkevidde den første af sin art, og begge parter forventer at få stor gavn af hinanden. Centeret får adgang til kommunens institutioner som dagtilbud og folkeskoler, og forskere og ph.d.-studerende kan få periodevise ophold i kommunen. Omvendt er Gribskov Kommune med helt fremme i forskningsfeltet og er med til at levere videnskabelige resultater af international kvalitet og med relevans for hele Danmark. Det strategiske samarbejde begynder den 1. august i år og løber indtil midten af 2021.

Gribskov Kommune har lagt en video op (31.05.2016), hvor TrygFondens Børneforskningscenters konstituerede centerchef Simon Calmar Andersen og borgmester i Gribskov Kommune, Kim Valentin, fortæller nærmere om samarbejdet.