Information: Skakspillet kan blive skolernes bedste værktøj

Det gamle krigsspil rummer kolossale muligheder for både at fremme elevernes læring og udvikle deres sociale færdigheder. (Information)

Foto: ©Dansk Skoleskak.

I et debatindlæg i Information bliver der argumenteret for, at skakspillet i højere grad integreres i skolernes undervisning. Det kan øge læringskapaciteten, koncentrationen, evnen til logisk tænkning og give en bedre forståelse af tal og andre geometriske størrelser. Og det forbedrer matematikresultaterne med op mod 30 procent, skriver Peter Dürrfeld i debatindlægget med henvisning til TrygFondens Børneforsikringscenters skakprojekt.

Du kan finde hele debatindlægget på Informations hjemmeside (26.03.2016). Du kan også vælge at læse mere om projektet Skoleskak i matematikundervisningen på vores projektside