Professor James Heckman vinder fornem pris

Fonden "En god start i livet" har valgt at give Årets Pris på 100.000 kroner til økonomiprofessoren, der tidligere har modtaget nobelprisen.

Årets Pris gives af fonden til aktiviteter eller personer, der har været med til at styrke familien i forbindelse med graviditet, fødsel eller under barnets første leveår. James Heckman, der er formand for Advisory Boardet på TrygFondens Børneforskningscenter, er blevet belønnet med prisen, fordi han har leveret banebrydende forskning inden for børneområdet. Han har vist, hvor vigtigt det er at gribe ind tidligt med indsatser over for børn, hvis ønsket er at få de bedste effekter uden alt for store omkostninger. Forskningen har han bedrevet sammen med sit tværfaglige kollegateam på University of Chicago.

Prisoverrækkelsen vil foregå senere i dag. Du kan læse mere om fonden "En god start på livet" her.