Politiken: Nobelpristager: Lærerig barndom kan give bedre afkast end aktier

Obama lytter til ham, det samme gør danske pædagoger og ministre. For James Heckman sætter tal på, hvad vi tjener på at støtte helt små børn. (Politiken)

Den anerkendte nobelprismodtager, James Heckman, tog i sidste uge turen fra Chicago University til Danmark for at fortælle om sin forskning til et symposium, som TrygFondens Børneforskningscenter afholdt. Og, ikke mindst, for at modtage en fornem pris på 100.000 kroner fra fonden "En god start i livet".

I den forbindelse fangede Politiken ham til en snak om Heckmans forskning, der især har opnået popularitet ved at påvise, hvor meget et samfund kan vinde ved at investere tidligt i børns liv.

James Heckman er formand for advisory boardet hos TrygFondens Børneforskningscenter.