TV2: Sådan kan du gøre dit barn klogere

Forskere kan se store perspektiver i læring for vuggestuebørn. Forældrene kan bruge mange af de samme teknikker, siger professoren bag projektet. (TV2)

TV2 har for alvor sat fokus på de positive resultater, som forskerne bag et af TrygFondens Børneforskningscenters projekter, Leg og læring i vuggestuen, kunne fremlægge i sidste uge. I lyset af de store, positive effekter, som leg og læring med vuggestuebørn kan have, har TV2 givet læserne nogle bud på, hvad forældre selv kan gøre i det daglige for at hjælpe børn med at blive gode til matematik, når de engang skal i skole. Som Dorthe Bleses, professor og en af forskerne bag projektet, siger i artiklen:

"Forældrene skal sørge for at vide, hvad der foregår i vuggestuen. De skal se de aktiviteter, der er i vuggestuen sammen med deres børn. Det skal skabe bro mellem institution og hjemmet. Det er de samme strategier, som forældre og pædagoger følger"