folkeskolen.dk: Rapport: Positiv effekt af ekstra person i klassen

Et stort forsøg viser positive effekter af en ekstra voksen i klasselokalet – eleverne bliver dygtigere. Umiddelbart viser forsøget også, at det er mere effektivt, hvis den ekstra person ikke er lærer-uddannet - men de klasser, som havde ikke-læreruddannede havde flere timer med den ekstra person. (folkeskolen.dk)

Foto: Martin Gravgaard Fotografi

TrygFondens Børneforskningscenter har for nylig været med til at udgive en rapport om effekterne af at have en ekstra voksen til stede i en klasses undervisningstimer. I en artikel på folkeskolen.dk præsenteres nogle af resultaterne, og professor Simon Calmar Andersen bliver interviewet om effekterne.

Du kan finde hele artiklen på folkeskolen.dk (10.04.2014). Du kan også vælge at læse mere om projektet Forsøg med Tolærerordning på vores projektside