folkeskolen.dk: Forsøg: Hvad virker bedst - ekstra lærer eller pædagog?

Forskere skal ved et randomiseret forsøg finde svaret på, hvad der giver de bedste resultater - en ekstra lærer eller en pædagog som ekstra person i klassen. Ministeren opfordrer skolerne til at melde sig til forsøget. (folkeskolen.dk)

Foto: Martin Gravgaard Fotografi

I et nyt storstilet forsøg skal det undersøges, hvor godt det virker at få tilknyttet en ekstra voksen i klassens undervisningstimer. TrygFondens Børneforskningscenter skal evaluere tolærerordningen, herunder om det eksempelvis bedst kan svare sig at have en læreruddannet frem for en pædagoguddannet. Folkeskolen.dk har skrevet en lille artikel om selve projektet.

Du kan finde hele artiklen på folkeskolen.dk (16.03.2012). Du kan også vælge at læse mere om projektet Forsøg med Tolærerordning på vores projektside