FOLKEMØDET PÅ BORNHOLM - Børns læring: Bløde værdier og hårde kendsgerninger

Deltag i en forskningsbaseret quiz og paneldebat om børns læring i dagtilbud og skole

Oplysninger om arrangementet

Fredag 15. juni 2018,  kl. 19:30 - 20:30

AURORA – H6 – Allinge Havn

Børns læring og udvikling afhænger af tidlig stimulation i hjem og dagtilbud, både sprogligt, kognitivt og følelsesmæssigt. Allerede inden skolestart er der meget stor forskel på børns kompetencer. Samtidig viser international forskning, at disse forskelle har afgørende betydning for børnenes muligheder senere i livet. Alligevel er der debat om, hvorvidt der skal være mindre fokus på læring i dagtilbud. Nogle gange opstilles en forsimplet modsætning mellem leg og læring. Med denne quiz og paneldebat ønsker vi at blive klogere på både uenigheder og enighed.

Arrangementet skydes i gang af vært og quiz-master lektor Anders Højen fra TrygFondens Børneforskningscenter, Aarhus Universitet.

Han vil præsentere nogle tankevækkende kameler, som publikum bedes sluge. Derefter kan alle deltage i en quiz, som kombineres med en paneldebat med forskere, politikere og pædagoger. Panel og publikum får provokerende spørgsmål, så både holdninger og forskning stilles til regnskab.­­

Paneldeltagere:

• Christine Antorini, tidl. børne- og undervisningsminister, Socialdemokratiet